اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

فراکسیون محیط زیست مجلس آماده است برای ثابت شدن اینکه بنزین تولیدی دولت احمدی‌نژاد آلوده بوده است، با مقامات این دولت از جمله مسعود میرکاظمی وزیر نفت احمدی‌نژاد و رئیس فعلی کمیسیون انرژی مجلس مناظره کند.

 مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت دهم یعنی همان وزارتخانه‌ای که باعث و بانی تولید و توزیع بنزین مشکوک پتروشیمی در کشور است، مدعی است که این بنزین آلوده نیست و حتی باید به خاطر تولید چنین بنزینی از دولت احمدی‌نژاد تشکر شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) به نقل از روزنامه آفتاب یزد، میرکاظمی که با فارس گفتگو می‌کرده معتقد است که اغلب اظهارات مطرح‌شده در این دولت در خصوص بنزین، سیاسی است! این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کمال‌الدین پیرموذن سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس می‌گوید ادعاهای میرکاظمی فقط توجیه است.

وی از جانب فراکسیون متبوع خود اعلا‌م می‌کند که این فراکسیون آماده است برای ثابت شدن اینکه بنزین تولیدی دولت احمدی‌نژاد آلوده بوده است، با مقامات این دولت از جمله مسعود میرکاظمی وزیر نفت احمدی‌نژاد و رئیس فعلی کمیسیون انرژی مجلس مناظره کند.

پیرموذن عضو فراکسیون محیط زیست و نماینده اردبیل در مورد اظهارات میرکاظمی ادامه می‌دهد: برای اظهارات وزیر اسبق نفت غیر از توجیه عنوان دیگری را نمی‌توانم تعریف کنم. ما در فراکسیون تخصصی محیط زیست که حفظ محیط زیست و رفع موانع و معضلا‌ت آن را مورد پیگیری قرار می‌دهیم از اول مجلس نهم گزارش‌های مکرری را از صاحب‌نظران و کارشناسان در خصوص آلوده بودن بنزین پتروشیمی داشتیم که دلیل اصلی آلودگی هوا هم همین بنزین بود.

وی اظهار کرد: در دولت گذشته، صاحب‌منصبان وقت از رئیس‌جمهور گرفته تا وزرای نفت و مسئولا‌ن پتروشیمی معترض بودند که به حد کافی بنزین یورو 4 و استاندارد نداریم و 6 پالا‌یشگاه را هم در دست احداث داریم.

پیرموذن خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید، با توجه به مطالبات مردم و گزارش‌هایی که به دست آقای روحانی می‌رسید، ایشان در برنامه‌هایشان، محیط زیست و هوای پاک را در کانون توجه قرار داد و همچنین تاکید بر تامین سوخت استاندارد داشت.

این عضو فراکسیون محیط زیست خاطرنشان کرد: آقای برزگری، رئیس سابق استاندارد در یکی از گزارش‌های خود اعلا‌م کردند که روزانه به 70 میلیون لیتر بنزین استاندارد نیازمندیم که در حدود 17 میلیون لیتر را وزارت نفت می‌تواند توزیع کند.

نماینده اردبیل گفت: سالا‌نه در 7 شهر صنعتی کشور حدود 4000 مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را داشتیم که قسمت اعظم آن مربوط به سوخت غیر استاندارد و خودروهای آلا‌ینده و قسمت دیگر آن مربوط به واحدهای آلا‌ینده در محدوده شهرهای صنعتی کشور و تهران بود.

وی افزود: ما این موضوع را درک کرده بودیم که کشور بنزین استاندارد ندارد و مرگ و میری را در کشور به ارمغان آورده است و آقای زنگنه در کمیسیون صنعت به ما قول دادند که چون فرزندان این ملت مانند فرزندان خودم هستند، در این خصوص مجدانه عمل می‌کنم.

پیرموذن گفت: خوشبختانه با توافق افتخارآمیز ژنو و از طریق تعامل سازنده با دنیا و رفع محدودیت‌ها و لغو تحریم‌ها و همچنین در داووس سوئیس با خرید بنزین مورد نیاز کشور، کمتر از دو ماه است که ایران از بنزین استاندارد برخوردار است و در تهران هم که در این زمان آلودگی خسران‌آور و تکان‌دهنده‌ای داشت اکنون شاهد هوای پاک هستیم.

مخبر فراکسیون محیط زیست در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه مستقل وارد انتخابات شدم و گرایشم اصلا‌ح‌طلبی است و با توجه به قسمی که در زمان شروع کار مجلس خوردم، دروغ نمی‌گویم و این اظهارات ما برگرفته از مسئولیتمان است. نمایندگان نباید هرگز زبانشان را از بیان حقیقت ببندند.

وی گفت: اگر این موضوع نیاز به تحقیقات بیشتری داشته باشد، حاضر هستیم بین اعضای فراکسیون محیط زیست که گزارش‌هایی در دستشان است و آنانی که این معضل را برای کشور رقم زدند و با جان انسان‌ها بازی کردند، مناظره‌ای را برگزار کنیم.

پیرموذن گفت: بنده از اظهارات میرکاظمی تعجب می‌کنم چرا که حتی یکی از اعضای کمیسیون انرژی تایید کردند که بنزین غیر استاندارد در دولت دهم توزیع می‌شده است.

پیرموذن در پاسخ به این سوال که «برای اینکه مشخص شود حق با چه کسی است، مجلس قرار است چه کاری را انجام دهد؟»، گفت: تعدادی از اعضای فراکسیون محیط زیست به دنبال این هستند که با تحقیق و تفحص و ارسال پرونده به دادگاه تا رسیدن به نتیجه این موضوع را پگیری کنند. اگر تحقیق و تفحص هم رای نیاورد این موضوع را جهت رسیدگی به قوه قضائیه منعکس می‌کنیم که قوه قضائیه قاطعانه این پرونده را تکمیل کند. 

تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ 

مطالب مرتبط :

 ورود دیوان محاسبات به پرونده بنزین آلوده داخلی

اتحاد فارس و تسنیم در دفاع از بنزین پتروشیمی!

محاکمه مقصران تولید سوخت سرطانزا؛ افشای حقیقت یا نبش قبر

آقای لاریجانی! به عنوان وکیل مردم پرونده بنزین آلوده را دنبال کنید

دستور توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها صادر شد

درخواست از دادستان کل کشور برای ورود به موضوع توزیع بنزین‌ ناسالم

دلواپسی به بنزین رسید!

سازمان محیط زیست: تاکید می کنیم، بنزین پتروشیمی‌ها آلوده و سرطان‌زا است

چه کسی می‌گفت بنزین پتروشیمی آلوده نیست؟

از شرّ بنزین پتروشیمی ها خلاص می شویم؛ نفس بکشیم!

بنزین پتروشیمی‌ها آلاینده و خارج از استاندارد است

تولید و توزیع کنندگان بنزین غیراستاندارد تحت تعقیب قرار گیرند

بنزین غیراستاندارد علت آلودگی هوا و سرطان


نظرات شما عزیزان:

دکتر عظیمی
ساعت1:24---8 خرداد 1393
به نظر می رسد تعداد 4 هزار کشته در سال فقط مربوط به تهران باشد و رقم تلفات سالانه آلودگی هوا در کشور در حدود 80 هزار نفر اعلام شده است.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:بنزین - مجلس - فراکسیون محیط زیست - بنزین پتروشیمی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.