اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

«محمدرضا تابش» رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده است که این فراکسیون موضوع کیفیت بنزین تولیدی در کشور را بررسی می کند.

عصر ایران - دادستان دیوان محاسبات کل کشور از ورود این نهاد نظارتی به موضوع بنزین های تولیدی پالایشگاه ها خبر داد و گفت: دیوان در حال حاضر تنها استاندارد بودن بنزین تولیدی پالایشگاه تهران را تایید می کند و استاندارد بودن بنزین تولیدی سایر پالایشگاه ها در حال بررسی های کارشناسی است.

به گزارش ایرنا «فیاض شجاعی» روز چهارشنبه درباره استاندارد بودن بنزین های تولیدی در کشور اظهار داشت: تاکنون گزارشی که اثبات کند تخلفی در زمینه توزیع بنزین آلوده صورت گرفته به دیوان محاسبات کشور ارایه نشده است. دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: البته کارگروه و کمیته ای تحت عنوان حسابرسی محیط زیست در دیوان محاسبات تشکیل شده که موضوع توزیع بنزین آلوده را بررسی می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها پالایشگاهی که بنزین استاندارد تولید می کند پالایشگاه تهران است و دیوان محاسبات کشور در زمینه استاندارد بودن بنزین تولیدی سایر پالایشگاه ها در حال بررسی های کارشناسی است.

فیاضی افزود: در حال حاضر از مسوولان وزارت نفت در رابطه با تولید و توزیع بنزین آلوده دعوت شده که به دیوان محاسبات بیایند و توضیحاتی در این زمینه ارائه دهند. به گزارش خانه ملت، دادستان دیوان محاسبات افزود: موضوع تولید بنزین استاندارد در کشور نیاز به ملاحظاتی دارد و در این زمینه مسئولان پالایشگاه ها عنوان کرده اند که پالایشگاه ها برای تولید بنزین در حد استاندارد ˈیورو چهارˈ نیاز به سرمایه گذاری دارند.

«محمدرضا تابش» رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده است که این فراکسیون موضوع کیفیت بنزین تولیدی در کشور را بررسی می کند.

مساله آلودگی هوا و ارتباط آن با سوخت بنزین تولید واحدهای پتروشیمی در کشور موضوعی است که ذهن مسوولان و کارشناسان امر را به خود مشغول کرده است. در این میان عده ای از بنزین پتروشیمی دفاع می کنند و عده ای آن را آلوده و سرطان زا می دانند؛ تحقیقات نشان داده بنزین های پتروشیمی دارای برخی ترکیبات آروماتیک و بنزن هستند که سرطان زا بودن آنها محرز است.

دولت در قانون مقابله با آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرده تا هر سه ماه یکبار سوخت کشور را مورد آزمایش قرار دهد و نتیجه آن را اعلام کند که بنا به گفته سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اولین گزارش سوخت کشور ، ۱۰ مرداد ماه ارایه می شود. 

تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ 

مطالب مرتبط :

اتحاد فارس و تسنیم در دفاع از بنزین پتروشیمی!

محاکمه مقصران تولید سوخت سرطانزا؛ افشای حقیقت یا نبش قبر

نزین پتروشیمی‌ها آلاینده و خارج از استاندارد است

دلواپسی به بنزین رسید!

سازمان محیط زیست: تاکید می کنیم، بنزین پتروشیمی‌ها آلوده و سرطان‌زا است

 

تولید بنزین با ترکیبات حلقوی صد در صد سرطانزا

افزایش 50 درصدی مواد سرطانزا در بنزین تولید داخل

از شرّ بنزین پتروشیمی ها خلاص می شویم؛ نفس بکشیم!

ابتکار: تولید و توزیع بنزین پتروشیمی متوقف می شود

اولین گام دولت در کاهش آلودگی هوا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:دیوان محاسبات - بنزین - پالایشگاه - پتروشیمی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.